تصویر ساز دوربین مدار بسته
مقالات و اطلاعاتی از دوربین های مدار بسته
تصویر ساز دوربین مدار بسته
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 14:51

تصویر ساز و رزولوشن


ماکزیمم رزولوشنی که تصویرسازها پشتیبانی می کنند با هم تفاوت دارد. این مساله به محدودیت رزولوشن کلی دوربین مدار بسته می انجامد. ماکزیمم رزولوشن بعضی تصویرسازها در VGA عبارت است از: 1.3 ، 3 ، 5، مگاپیکسل و غیره. اخیرا رزولوشن های 10MP/4K نیز وارد بازار شده اند که به توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر دوربین های مدار بسته 4K کمک می کنند.


اندازه تصویرساز


اندازه تصویرساز می تواند از بسیار بزرگ (مثلا در DLSRها) و بسیار کوچک ( مثلا در تلفن های همراه) متغیر باشد. دوربین مدار بسته نظارتی به تصویرسازی متوسط و بسته تر گرایش دارد که عموما از تصویرسازهای تلفن های همراه بزرگتر هستند. 95 در صد دوربین مدار بسته های نظارتی، تصویرسازهای بین 1/2 و 1/4 اینچ دارند.

 

تصویر ساز دوربین مدار بسته


رایج ترین تصویر سازها در دوربین مدار بسته 1/3 اینچ می باشند و د.ربین های مدار بسته با رزولوشن بالای 3 مگاپیکسل تصویرسازهایی با اندازه بزرگتر دارند ( 1/2.5 اینچ یا 1/2.7 اینچ رایج است) دوربین مدار بسته اس دی ارزان قیمت تر و 720 پیکسلی دارای تصویر سازهای 1/4 اینچی هستند. تصویر سازهای بزرگتر ( 1.2 ، 2.3 ، 1 و....) به علت آنکه اختلاف کیفیت حاصل از آنها چندان فرقی ندارد و هزینه مضاعفی که دارند مقرون به صرفه نمی باشند بنابراین به ندرت مورد استفاده قرار می گیرند. هم خود تصویر سازهای بزرگتر هم لنزهای بزرگتری که مورد نیاز هستند، به صورت قابل توجهی گرانتر هستند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: